Lediga jobb som Administrativ assistent i Haparanda

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Haparanda. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Haparanda som finns hos arbetsgivaren.

Kontorsvärd

Söker du extrajobb i kontorsmiljö? Är du självgående och serviceinriktad? Då har vi det perfekta uppdraget för dig. Vi söker dig som vill bemanna vårt kontor dagtid i Haparanda. Nordisk Kompetens är leverantör av Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha, där vi stöttar arbetssökande bland annat genom våra karriärcoacher. Vi arbetar även med omställning, bemanning och rekrytering. Nu söker vi en kontorsvärd som kan bemanna vårt kontor vid tillfällen nä... Visa mer
Söker du extrajobb i kontorsmiljö? Är du självgående och serviceinriktad? Då har vi det perfekta uppdraget för dig. Vi söker dig som vill bemanna vårt kontor dagtid i Haparanda.

Nordisk Kompetens är leverantör av Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha, där vi stöttar arbetssökande bland annat genom våra karriärcoacher. Vi arbetar även med omställning, bemanning och rekrytering.

Nu söker vi en kontorsvärd som kan bemanna vårt kontor vid tillfällen när ordinarie personal inte är på plats.

Att vara kontorsvärd innebär:

• Ta emot besökare och vara behjälplig med enklare ärenden som att boka in möten, skriva ut dokument och liknande.
• Svara i telefon och hantera förfrågningar
• Hantera enklare administrativa uppgifter.
• Vid enstaka tillfällen hålla i gruppträffar och genomgångar.
• Guida besökare och berätta om Rusta och Matcha (du får utbildning av oss).
• Vara öppen för att hoppa in och stötta kollegor med diverse uppgifter.

Du bemannar kontoret under dagtid på vardagar. Tjänsten är en behovsanställning (du blir anställd på timmar) då ordinarie personal inte är på plats, med möjlighet till mer timmar.

Om tjänsten:

Vi söker dig som är social och gillar att ge service, samtidigt som du är självgående och kan ta egna initiativ och hjälpa till där det behövs. Du är ansvarstagande och lösningsorienterad och tycker att möten med människor är roligt och viktigt! Nordisk Kompetens letar ständigt efter bra kompetens och med de tre ben vi står på finns möjligheter att växa med uppgiften, både som anställd och som konsult. Vi erbjuder här en bra inkörsport.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som är student och just nu studerar inom tex beteendevetenskap, HR, personalvetare, studie- och yrkesvägledare eller annat område som vi bedömer likvärdigt. Har du erfarenhet inom dessa områden, men har annan huvudsaklig sysselsättning så kan även det vara aktuellt (du kanske jobbar deltid, är pensionär eller liknande).

Du har god datorvana och är van att jobba med digitala verktyg, samt talar obehindrat svenska, kunskaper i ytterligare språk är meriterande.

Om ansökan:

Verkar det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urvalsarbetet sker löpande så kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Administrativ handläggare verkställighet

Beskrivning av uppdraget Som administrativ handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder. För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar, fatta beslut om lämpliga tvångsåtgärder samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigh... Visa mer
Beskrivning av uppdraget
Som administrativ handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder.

För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar, fatta beslut om lämpliga tvångsåtgärder samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Din roll är att  vara den neutrala parten som hjälper den som inte har fått betalt och den som ska betala. Ett exempel, på reglering av skuld, är utmätning av lön samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Arbetet innebär löpande ärendehantering via våra system. Du har kundkontakter i telefon och reception. I arbetet ingår kontakter med de skuldsatta, de som vill ha betalt, andra myndigheter och arbetsgivare med flera. I arbetsuppgifterna ingår även administrativa arbetsuppgifter exempelvis posthantering och mailkontakter. Arbetet innefattar även handläggning av skuldsatta dödsbon.

Du har ett nära samarbete med dina kollegor då ni har ett gemensamt ansvar för resultatet. Din chef skapar rätt förutsättningar för dig och dina kollegors arbete.

Du genomgår en utbildning där praktik varvas med teori. Du kommer lära dig mer om juridik, bemötande och samtalsteknik.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har

- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst 6 månaders arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren
- goda it-kunskaper
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk, noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar stabilt och förtroendeingivande, även i kontakter med människor som befinner sig i utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga.

Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter under det senaste året.

Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som handläggare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Här kan du läsa mer om vad en administrativ handläggare verkställighet arbetar med hos oss:

https://kronofogden.se/jobba-hos-oss/mot-nagra-av-oss/joel-handlaggare

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:

https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.

Observera att på grund av sommarsemestern finns ansvarig hr-specialist Maria-Claudia, mailto:[email protected], på plats för frågor under vecka 27,31,32 och 33. Övriga veckor kan eventuella frågor besvaras av hr-specialist Amanda Björk, mailto:[email protected].

Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare. Visa mindre

Förrättningsassistent, Haparanda

Ansök    Sep 8    Lantmäteriet    Administrativ assistent
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. Genom effektiv, rättssäker och kvalitativ fastighetsbildning skapar du som medarbetare på Lantmäteriet förutsättningar för en hållbar tillväxt i det svenska samhället. Det lägger grunden för ett tryggt fastighetsägande och bidrar till en ... Visa mer
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

Genom effektiv, rättssäker och kvalitativ fastighetsbildning skapar du som medarbetare på Lantmäteriet förutsättningar för en hållbar tillväxt i det svenska samhället. Det lägger grunden för ett tryggt fastighetsägande och bidrar till en stabil samhällsekonomi.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som förrättningsassistent är omväxlande och stimulerande. Som förrättningsassistent kommer du huvudsakligen att utföra en del moment i förrättningshandläggningen såsom arbete med utredningar, kontroll och beredning av rättigheter, sakägarkontakter, delgivning och protokollskrivande. Arbetet innebär även bland annat digital arkivering, utskick av handlingar samt övrigt administrativt arbete.

Arbetet i förrättningshandläggningen är till stor del teambaserat och sker i nära samarbete med andra förrättningsassistenter, förrättningslantmätare och mätingenjörer med flera.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom fastighetsrättsliga området. För tjänsten är det viktigt att du behärskar svenska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom samhällsbyggnadsprocessen eller offentlig förvaltning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som förrättningsassistent är det viktigt att du är strukturerad med god förmåga att effektivt prioritera ditt arbete. Du är van att ta eget ansvar, självständigt initiera dina arbetsuppgifter och uppnå resultat.

I tjänsten är det även viktigt att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Då vi arbetar teambaserat är både god samarbets- och serviceförmåga mycket viktigt. Vidare så behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt där du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar.

ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.

Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.

Urval sker löpande under ansökningstiden. Visa mindre

Administratör

Arbetsplatsen Vill du göra skillnad? Nu söker vi en administratör till samhällsbyggnadsförvaltningen. Haparanda kommuns samhällsbyggnadsförvaltning är en arbetsplats med i nuläget 8 medarbetare. Vi hanterar frågor som rör samhällsutveckling som till exempel bygglov, översikts- och detaljplaner, miljö- och hälsoskydd, livsmedel, hållbarhet, alkohol- och tobakstillsyn. Dina arbetsuppgifter Som administratör samarbetar du med förvaltningens personal vid... Visa mer
Arbetsplatsen
Vill du göra skillnad? Nu söker vi en administratör till samhällsbyggnadsförvaltningen.

Haparanda kommuns samhällsbyggnadsförvaltning är en arbetsplats med i nuläget 8 medarbetare. Vi hanterar frågor som rör samhällsutveckling som till exempel bygglov, översikts- och detaljplaner, miljö- och hälsoskydd, livsmedel, hållbarhet, alkohol- och tobakstillsyn.



Dina arbetsuppgifter
Som administratör samarbetar du med förvaltningens personal vid hantering och uppföljning av ärenden samt kontakter och service med allmänhet och företag. Du sköter förvaltningens ajourhållning, kungörelser och rapporteringar till statliga och regionala myndigheter. Du sammanställer information till media och företag. Du har arkivansvar och deltar i förvaltningens arbete med GDPR. Till vår hjälp har vi flertalet digitala system och du är med och utvecklar vårt arbete i olika ärendehanteringssystem. I arbetet ingår att kommunicera muntligt och skriftligt med kunder och allmänhet.

Du administrerar den politiska ärendeprocessen genom att sammanställa kallelser och handlingar samt genomföra ett kvalificerat sekreterarskap i samhällsbyggnadsnämnden. Din roll är konsultativ genom att stödja förtroendevalda och tjänstepersoner i praktiska frågor kring ärendeberedningen och dess administration. Du har även ett integrerat samarbete med de övriga nämndsekreterarna som arbetar i kommunen.

Vi arbetar i team där alla deltar i arbetets planering och uppföljning. Arbetsuppgifterna utförs både i grupp och självständigt. Inom gruppen har vi ett nära samarbete och vi lägger stor vikt vid samsyn och samarbete.

Din profil 
Du har relevant utbildning inom området eller annan likvärdig erfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från yrket eller branschen. Vi söker en positiv och serviceinriktad person till vårt team. Du är flexibel, uppmärksam och analyserande. Arbetsuppgifterna är till största del utåtriktade så du behöver fungera väl som informativ och kunnig myndighetsperson för allmänhet och företag. Det är viktigt för oss att du har lätt att samarbeta, är lyhörd samtidigt som du har integritet. Du delar med dig av din kunskap och bidrar på så sätt till en lärande organisation. Vi kommer att lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten.

För tjänsten bör du ha B-körkort. Kommunen har tillgång till tjänstebilar och du behöver inte använda egen bil i tjänsten.

Anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning 6 månader komma att tillämpas.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande intervjuer, skicka in din ansökan redan idag!

Mer information om vår organisation hittar du på haparanda.se (https://www.haparanda.se/).


Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Haparanda tingsrätt söker domstolsassistent

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led. https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/    Inledning Vi söker tillfällig förstärkning till målenheten. Arbetet innebär  Som domstolsassistent kommer du bland annat att arbeta med: • ... Visa mer
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.



https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/ 


 




Inledning
Vi söker tillfällig förstärkning till målenheten.

Arbetet innebär 
Som domstolsassistent kommer du bland annat att arbeta med:

• receptionsarbete,

• registrera mål,

• skanna in handlingar,

• hantera post,

• skicka förelägganden och andra handlingar till parter.

 

Vi söker dig som
har minst treårig gymnasiekompetens eller motsvarande. Har du juridisk utbildning eller erfarenhet av juridiskt arbete eller arbete vid domstol är det meriterande. För att prestera bra och trivas i rollen krävs att du är noggrann, strukturerad och lösningsinriktad. Det är också viktigt att du är flexibel och har en mycket god samarbetsförmåga. Vi ser även att du kan kommunicera på ett tydligt sätt samt har en utvecklad känsla för service. 

Vi lägger vid urvalet mycket stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet men också god förmåga att lära dig nya verksamhetsstöd.

Du ska behärska svenska språket mycket väl i både tal och skrift och det är meriterande om du har kunskaper i finska.

Tingsrätten eftersträvar mångfald.

 

Vi erbjuder dig
ett omväxlande arbete på en mycket trivsam arbetsplats!

 

Vilka är vi
Haparanda tingsrätt är en av tre tingsrätter i Norrbottens län. Domsagan omfattar Haparanda, Kalix, Överkalix, Övertorneå och Pajala kommuner och är den ostligaste i landet. Tingsrätten avgör årligen omkring ettusen mål och ärenden. Totalt bor ca 39 000 personer inom domsagan. Domstolens kansli finns i Haparanda och tingshuset ligger vackert med utsikt över Torneälv. Tingsrätten har också ett tingsställe i Kalix. Lokalerna i Haparanda och Kalix är moderna och ändamålsenliga.

Haparanda tingsrätt är en liten och mycket trevlig arbetsplats med tolv anställda varav två ordinarie domare, tre notarier, fyra domstolshandläggare, en ordningsvakt och en chefsadministratör. För närvarande har tingsrätten också en beredningsjurist anställd. Hela personalen är mycket engagerad i utvecklings- och förändringsarbete, liksom arbete med bemötandefrågor, vilket bland annat har lett till ett allt mer moderniserat arbetssätt med utökat utnyttjande av modern teknik.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.

 

Övrigt
Tjänsten är en visstidsanställning under 4 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Sista ansökningsdag är den 8 maj 2022.

Varmt välkommen att söka!

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.





För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Kontorist

Haparanda Wood Art AB (WART) har funnits i mer än 20 år inom branschen och tillverkar Grillkåtor, Lusthus, Bastun, Vindskydd och kombistugor i olika storlekar och olika modeller av tätfibrig norrlandfuru som fått växa långsamt. WART värnar om skogen och har därför valt att FSC-certifiera sig, en internationell kvalitéstämpel som borgar för ett miljöanpassat och ansvarstagande skogbruk runt omkring i världen. Merparten av vår försäljning går på export där å... Visa mer
Haparanda Wood Art AB (WART) har funnits i mer än 20 år inom branschen och tillverkar Grillkåtor, Lusthus, Bastun, Vindskydd och kombistugor i olika storlekar och olika modeller av tätfibrig norrlandfuru som fått växa långsamt. WART värnar om skogen och har därför valt att FSC-certifiera sig, en internationell kvalitéstämpel som borgar för ett miljöanpassat och ansvarstagande skogbruk runt omkring i världen. Merparten av vår försäljning går på export där återförsäljare finns i Norge, Danmark, Finland, England, Tyskland, Holland, Schweiz och Japan. Inköpen sker i huvudsak från Sverige och Finland.
Om Jobbet
Hantering av leverantörsfakturor samt reskontra
Hantering av kundfakturor samt reskontra
Vissa beställningar av material
Dagliga kontakter med Återförsäljare, Kunder och Leverantörer.
Beställa frakter, upprätta fraktsedlar, ordna tulldokument (Import, Export, EURO1, etc)
Rapportera olika former av statistik.
Myndighetskontakter av olika slag.
Allmänna kontorsgöromål.
För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning, Flytande svenska i tal och skrift, gärna även i finska då vi dagligen har kontakt med våra finländska leverantörer. Även engelska då samtliga våra återförsäljare talar det. Du behärskar Word och Excel.
Du ska vara strukturerad och tidvis klara av att hålla många bollar i luften samtidigt. Du klarar av att jobba självständigt och är självgående då du till stora delar av tiden är ensam på kontoret, men har även god samarbetsförmåga då vi är ett litet företag (10 anställda).
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Administrativ Handläggare verkställighet

Administrativ handläggare som verkställer Beskrivning av uppdraget Som administrativ handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder. För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar samtidigt som du säkrar den skuldsattes rätti... Visa mer
Administrativ handläggare som verkställer

Beskrivning av uppdraget
Som administrativ handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder.

För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Din roll är att vara den neutrala parten som hjälper den som inte har fått betalt och den som ska betala. Ett exempel, på reglering av skuld, är utmätning av lön samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Arbetet innebär löpande ärendehantering via våra system. Du har kundkontakter i telefon och reception. I arbetet ingår kontakter med de skuldsatta, de som vill ha betalt, andra myndigheter och arbetsgivare med flera. I arbetsuppgifterna ingår även administrativa arbetsuppgifter exempelvis posthantering och mailkontakter.

Du har ett nära samarbete med dina kollegor då ni har ett gemensamt ansvar för resultatet. Din chef skapar rätt förutsättningar för dig och dina kollegors arbete.

Du genomgår en utbildning där praktik varvas med teori.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har

- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst 6 månaders erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren
- goda it-kunskaper
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk, noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar stabilt och förtroendeingivande, även i kontakter med människor som befinner sig i utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga.

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. 

Information om oss och jobbet
Du blir anställd som handläggare. Detta är en visstidsanställning dock t om längst 2022-12-31. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.

Ett jobb som räknas, för andra och för dig!
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare. Visa mindre

Administratör T4 i Tornedalen

Samverkansorganisationen T4 i Tornedalen ekonomisk förening där kommunerna Kiruna, Pajala, Övertorneå och Haparanda ingår, har som målsättning att skapa en sammanhängande ledinfrastruktur för det rörliga friluftslivet som följer Torne- och Muonio älvdalar från Kiruna respektive Karesuando i norr till Haparanda i söder. Vi söker dig som är beredd att anta en spännande utmaning för hela Tornedalen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 75% tjänstgörings... Visa mer
Samverkansorganisationen T4 i Tornedalen ekonomisk förening där kommunerna Kiruna, Pajala, Övertorneå och Haparanda ingår, har som målsättning att skapa en sammanhängande ledinfrastruktur för det rörliga friluftslivet som följer Torne- och Muonio älvdalar från Kiruna respektive Karesuando i norr till Haparanda i söder.
Vi söker dig som är beredd att anta en spännande utmaning för hela Tornedalen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 75% tjänstgöringsgrad. Provanställning kan komma att tillämpas. Kansliet för T4 kommer att placeras i Pajala men viss del av arbetet går att genomföra på distans efter samråd med Verksamhetsledaren.
Administratören ska:
- Samordna möten och ta fram digitala presentationer till dessa.
- Sammanställa rapporter.
- Ta fram underlag för markägaravtal och administrera dessa.
- Ansvara för marknadsföring och kommunikation av föreningens aktiviteter på sociala medier och andra digitala kanaler.
- Dokumentation, arkivering
- Rekvirering av medel för löpande verksamhet
- Löpande bokföring
- I nära samarbete med Verksamhetsledaren, aktörer inom ideell-, privat och offentlig sektor ta fram en långsiktig strategi och förvaltningsmodell för ledinfrastrukturen i Tornedalen.
Kvalifikationer
- God datorvana.
- God förmåga att arbeta strukturerat och självständigt.
- Kunskap inom ekonomi- och budgetarbete.
- Kunna arbeta flexibelt och ha god kommunikationsförmåga.
- Kunskap om det stora geografiska området är en tillgång. Visa mindre

Administrativ Handläggare verkställighet

Administrativ handläggare som verkställer Beskrivning av uppdraget Som administrativ handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder. För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar, fatta beslut om lämpliga tvångsåtgärder samt... Visa mer
Administrativ handläggare som verkställer

Beskrivning av uppdraget
Som administrativ handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder.

För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar, fatta beslut om lämpliga tvångsåtgärder samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Din roll är att  vara den neutrala parten som hjälper den som inte har fått betalt och den som ska betala. Ett exempel, på reglering av skuld, är utmätning av lön samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Arbetet innebär löpande ärendehantering via våra system. Du har kundkontakter i telefon och reception. I arbetet ingår kontakter med de skuldsatta, de som vill ha betalt, andra myndigheter och arbetsgivare med flera. I arbetsuppgifterna ingår även administrativa arbetsuppgifter exempelvis dödsbohantering, posthantering och mailkontakter.

Du har ett nära samarbete med dina kollegor då ni har ett gemensamt ansvar för resultatet. Din chef skapar rätt förutsättningar för dig och dina kollegors arbete.

Du genomgår en utbildning där praktik varvas med teori. Du kommer lära dig mer om juridik, bemötande och samtalsteknik.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har

- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst 6 månaders erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren
- goda it-kunskaper
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk, noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar stabilt och förtroendeingivande, även i kontakter med människor som befinner sig i utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga.

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Kronofogden.

Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som handläggare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.

Ett jobb som räknas, för andra och för dig!
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare. Visa mindre

Administrativ Handläggare verkställighet

Som administrativ handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder. För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete. Du kommer primärt arbeta mot skuldsatta dödsbon. Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar, fatta beslut om lämpliga tvångsåtgärder samtidigt som du säkrar den skuldsatte... Visa mer
Som administrativ handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder.

För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete.
Du kommer primärt arbeta mot skuldsatta dödsbon.


Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar, fatta beslut om lämpliga tvångsåtgärder samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Din roll är att  vara den neutrala parten som hjälper den som inte har fått betalt och den som ska betala. Ett exempel, på reglering av skuld, är utmätning av lön samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Arbetet innebär löpande ärendehantering via våra system. Du har kundkontakter i telefon och reception. I arbetet ingår kontakter med de skuldsatta, de som vill ha betalt, andra myndigheter och arbetsgivare med flera. I arbetsuppgifterna ingår även administrativa arbetsuppgifter exempelvis posthantering och mailkontakter.

Du har ett nära samarbete med dina kollegor då ni har ett gemensamt ansvar för resultatet. Din chef skapar rätt förutsättningar för dig och dina kollegors arbete.

Du genomgår en utbildning där praktik varvas med teori. Du kommer lära dig mer om juridik, bemötande och samtalsteknik.

 

Vi söker dig som har

- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst 6 månaders erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren
- goda it-kunskaper
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk, noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar stabilt och förtroendeingivande, även i kontakter med människor som befinner sig i utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga.

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

 

Information om oss och jobbet

Tjänsten är en visstidsanställning på ett år. Du blir anställd som handläggare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.

 

Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

 

 

 

 

 

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare. Visa mindre

Handläggare, Verkställigheten

Handläggare som verkställer Som handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder. För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete. Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar, fatta beslut om lämpliga tvångsåtgärder samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Ett exempel på regl... Visa mer
Handläggare som verkställer

Som handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder.

För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete.

Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar, fatta beslut om lämpliga tvångsåtgärder samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Ett exempel på reglering av skuld är utmätning av lön samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Arbetet innebär löpande ärendehantering via våra system. Du har kundkontakter i telefon och reception. I arbetet ingår kontakter med de skuldsatta, de som vill ha betalt, andra myndigheter och arbetsgivare med flera. I arbetsuppgifterna ingår även administrativa arbetsuppgifter exempelvis posthantering och mailkontakter.

Du har ett nära samarbete med dina kollegor då ni har ett gemensamt ansvar för resultatet. Din chef skapar rätt förutsättningar för dig och dina kollegors arbete.

Du genomgår en utbildning där praktik varvas med teori. Du kommer lära dig mer om juridik, bemötande och samtalsteknik.

Vi söker dig som har

grundläggande behörighet till högskola och universitetminst 6 månaders erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren, goda IT-kunskaper, goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk, noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar stabilt och förtroendeingivande, även i kontakter med människor som befinner sig i utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra.

 Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Information om oss och jobbet

Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader.
Tester kan komma att användas i rekryteringsprocessen.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.

Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

 

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare. Visa mindre

Intendent till vård- och omsorgsboende Klippan

Arbetsuppgifter Du har en central roll som intendent där du är i kontakt med flertalet personer och funktioner. Arbetsuppgifterna är varierande och fokus ligger alltid på att arbeta efter verksamhetens behov. Vikariebeställning och vikarieanskaffning är vanligt förekommande arbetsuppgifter, även planering av semesterperioder förekommer vid exempelvis jul, nyår, påsk och övriga högtider. Personaladministrativt arbete förekommer inom viss mån så som hante... Visa mer
Arbetsuppgifter
Du har en central roll som intendent där du är i kontakt med flertalet personer och funktioner.

Arbetsuppgifterna är varierande och fokus ligger alltid på att arbeta efter verksamhetens behov. Vikariebeställning och vikarieanskaffning är vanligt förekommande arbetsuppgifter, även planering av semesterperioder förekommer vid exempelvis jul, nyår, påsk och övriga högtider. Personaladministrativt arbete förekommer inom viss mån så som hantering av intyg, anställningsavtal, visst arbete inom personalsystemen Winlas och Wisma m.m.

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat fakturahantering, schemaläggning, kontakt med medarbetare och boenden eller boendes anhöriga.

 

Personliga egenskaper
Du är tydlig i din kommunikation och har en väldigt god samarbetsförmåga, samt trivs i en roll som innebär kontakt med flertalet olika parter såsom bland annat medarbetare, boenden, verksamhetsansvarig chef m.m. Vidare är du som person flexibel och arbetar utifrån verksamhetens behov. Vilket innebär att du även har en god förmåga att prioritera, organisera och strukturera ditt arbete. Du är initiativtagande och bidrar till verksamhetens utveckling genom att dela med dig av din kunskap och erfarenhet. Du som person har god förmåga att lära dig nya saker och att hålla dig uppdaterad inom relevanta områden. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Krav
Avslutad gymnasieutbildning.

Goda datorkunskaper.

 

Meriter
Tidigare arbetslivserfarenhet från vård- och omsorgsarbete är meriterande. Erfarenhet och kunskap om Allmänna Bestämmelser (AB) och arbete med boendeavtal inom särskilda boenden är även meriterande. Det är en fördel om du har kunskaper inom det finska språket.

Mer information om vår organisation hittar du på haparanda.se (https://www.haparanda.se).


Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Vi söker flera handläggare till enheten för verkställighet

Som handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder. För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete.  Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar, fatta beslut om lämpliga tvångsåtgärder samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter Ett exempel på reglering av skuld är utmätning av... Visa mer
Som handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder.

För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete. 

Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar, fatta beslut om lämpliga tvångsåtgärder samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter Ett exempel på reglering av skuld är utmätning av lön. Samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Arbetet innebär löpande ärendehantering via våra system. Du har kundkontakter i telefon och reception I. arbetet ingår kontakter med de skuldsatta, de som vill ha betalt, andra myndigheter, arbetsgivare med flera. I arbetsuppgifterna ingår även administrativt arbete exempelvis posthantering och mailkontakter.

Du har ett nära samarbete med dina kollegor då ni har ett gemensamt ansvar för resultatet. Din chef skapar rätt förutsättningar för dig och dina kollegors arbete.

Du genomgår en utbildning där praktik varvas med teori. Du kommer lära dig mer om juridik, bemötande och samtalsteknik.

Vi söker dig som har

- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst 6 månaders erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren
- goda it-kunskaper
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk, noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar stabilt och förtroendeingivande, även i kontakter med människor som befinner sig i utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra.  

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. 

Information om oss och jobbet

Tjänsterna avser både visstid och tillsvidareanställning.

Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader.





Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html

Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.





 



Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare. Visa mindre

Handläggare verkställighet

Handläggare som verkställer Som handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder. För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete.  Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar, fatta beslut om lämpliga tvångsåtgärder samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter Ett exempel på regl... Visa mer
Handläggare som verkställer

Som handläggare är dina arbetsuppgifter i huvudsak att besluta om lämpliga åtgärder för att reglera skulder.

För att motverka att människor hamnar i svår skuldsättning blir kontakten med kunder, arbetsgivare och andra myndigheter en viktig del av ditt arbete. 

Dina arbetsuppgifter består av att utreda tillgångar, fatta beslut om lämpliga tvångsåtgärder samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter Ett exempel på reglering av skuld är utmätning av lön. Samtidigt som du säkrar den skuldsattes rättigheter. Arbetet innebär löpande ärendehantering via våra system. Du har kundkontakter i telefon och reception I. arbetet ingår kontakter med de skuldsatta, de som vill ha betalt, andra myndigheter, arbetsgivare med flera. I arbetsuppgifterna ingår även administrativt arbete exempelvis posthantering och mailkontakter.

Du har ett nära samarbete med dina kollegor då ni har ett gemensamt ansvar för resultatet. Din chef skapar rätt förutsättningar för dig och dina kollegors arbete.

Du genomgår en utbildning där praktik varvas med teori. Du kommer lära dig mer om juridik, bemötande och samtalsteknik.

Vi söker dig som har

- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst 6 månaders erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren
- goda it-kunskaper
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk, noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar stabilt och förtroendeingivande, även i kontakter med människor som befinner sig i utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra.  

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. 

Information om oss och jobbet

Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader.
Avser både visstid samt tillsvidaretjänst.




Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html

Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.





 



Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare. Visa mindre

Handläggare, Verkställigheten

Handläggare som vill granska ansökningar På enheten för inregistrering, rättelser och medels arbetar vi bland annat med att ta emot, registrera och pröva ansökningar. Våra medarbetare beskriver att det roligaste med jobbet är att det är stor variation på svårighetsgraden av ansökningar, men även att det finns en bredd av arbetsuppgifter som gör dagen stimulerande. Dina arbetsuppgifter består av varierande administrativt arbete. Du bedömer om det finns... Visa mer
Handläggare som vill granska ansökningar

På enheten för inregistrering, rättelser och medels arbetar vi bland annat med att ta emot, registrera och pröva ansökningar.

Våra medarbetare beskriver att det roligaste med jobbet är att det är stor variation på svårighetsgraden av ansökningar, men även att det finns en bredd av arbetsuppgifter som gör dagen stimulerande.

Dina arbetsuppgifter består av varierande administrativt arbete. Du bedömer om det finns skäl som styrker ansökan, registrerar, redovisar och arkiverar ansökningar. Du hanterar inkomna mail och telefonsamtal från de som ansöker om verkställighet hos oss. Du administrerar skadeståndsutskick till brottsoffer som tilldömts ersättning. Du hanterar även skuldebrev.

Du ingår i en grupp som tillsammans ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning. Detta sker i dialog med sektionschefen som stöttar dig och arbetsgruppen att uppfylla sektionens mål.

Vi söker dig som har

- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete de senaste tre åren, till exempel registrering, granskning, bedömning och beslutsfattande
- goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- goda it-kunskaper

Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk, noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar förtroendeingivande i mötet med våra kunder. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra.

Information om oss och jobbet

Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader.

Tester kan förekomma.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html

Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

 

 

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare. Visa mindre

Förrättningsassistent, Haparanda

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen. Genom effektiv, rättssäker och kvalitativ fastighetsbildning skapar du som medarbetare på Lantmäteriet förutsättningar för en hållbar tillväxt i det svenska samhället. Det lägger grunden för ett tryggt fastighetsägande oc... Visa mer
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.

Genom effektiv, rättssäker och kvalitativ fastighetsbildning skapar du som medarbetare på Lantmäteriet förutsättningar för en hållbar tillväxt i det svenska samhället. Det lägger grunden för ett tryggt fastighetsägande och bidrar till en stabil samhällsekonomi.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som förrättningsassistent är omväxlande och stimulerande där du arbetar i team med andra roller, t. ex. förrättningslantmätare och mätingenjörer. Som förrättningsassistent kommer du utföra vissa moment i förrättningshandläggningen såsom delgivning, protokollskrivande, sakägarkontakter m.m. Du får en viktig roll i vårt arbete med fastighetsbildning där du även bidrar till att administrativa arbetsuppgifter blir utförda på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt.

KVALIFIKATIONER
Din erfarenhet är någon av följande:
- Yrkeshögskoleutbildning i för tjänsten relevant område.
- Utbildning till juridisk assistent.
- Gymnasieexamen från högskoleförberedande program och erfarenhet som mäklarassistent eller administration inom juridisk verksamhet eller offentlig förvaltning.
- Alternativt arbetslivserfarenhet som Lantmäteriet bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av administration inom fastighetsrätt.
- Läst juridisk översiktskurs på eftergymnasial nivå.

Du har:
- Förmåga att kommunicera på svenska i såväl skrift som tal.

Som person ser vi att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Vidare önskar vi att du är serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du tar ansvar för din uppgift, strukturer själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du har även lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar.

ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen. Visa mindre